Suntem aici pentru a vă oferi servicii de sănătate de înaltă calitate și pentru a ne asigura că angajații dumneavoastră sunt sănătoși și fericiți. La Clinimar oferim servicii medicale personalizate pentru companii, în funcție de numărul angajaților.
La Clinimar Sebeș, obținerea avizului psihologic pentru școala de șoferi se realizează rapid și profesionist.
Evaluarea este efectuată de psihologi acreditați de Colegiul Psihologilor din România și Ministerul Transporturilor.
Obținerea permisului de conducere începe cu un pas esențial: evaluarea psihologică.
Această etapă are rolul de a verifica dacă o persoană deține abilitățile cognitive și emoționale necesare pentru a conduce în siguranță.
Ce reprezintă avizul psihologic pentru școala de șoferi
Avizul psihologic este un document oficial care confirmă că persoana evaluată este aptă din punct de vedere psihologic pentru a conduce un autovehicul.
Conform legislației actuale, această evaluare este obligatorie pentru:
- înscrierea la școala de șoferi (categorii A, B, C, D, E);
- redobândirea permisului după suspendare;
- angajații care desfășoară activități de conducere auto profesională (șoferi, curieri, transportatori).
Cum se desfășoară evaluarea psihologică
Procedura este simplă, dar riguroasă, și se desfășoară într-un mediu calm și confidențial.
Evaluarea include:
- un interviu clinic cu psihologul,
- probe standardizate de atenție, coordonare, timp de reacție, autocontrol și orientare spațială,
- o apreciere generală a echilibrului emoțional și a capacității de adaptare.
Scopul este de a confirma că persoana evaluată are o coordonare bună ochi–mână–picior, o atenție concentrată și distributivă corespunzătoare și că nu există tulburări psihiatrice care ar putea afecta siguranța la volan.
Rezultatul evaluării este oferit pe loc, iar avizul psihologic este semnat și parafat de psihologul autorizat.
Documente necesare
Pentru evaluare este necesar să aduci:
- Cartea de identitate (în original);
- Adeverință medicală de la medicul de familie (istoricul medical);
- Cazier judiciar eliberat de Poliție.
Importanța evaluării psihologice
Testarea psihologică nu este o simplă formalitate administrativă.
Ea reprezintă un instrument de prevenție și siguranță rutieră, având scopul de a identifica din timp eventuale dificultăți de atenție, stres sau autocontrol care pot influența comportamentul la volan. De asemenea, evaluarea oferă informații utile despre capacitatea de concentrare, reacția în situații neprevăzute și nivelul de echilibru emoțional – aspecte esențiale pentru o conducere sigură.
Unde se realizează evaluarea psihologică
Poți solicita avizul psihologic în Sebeș, la Clinimar, pe strada Dorin Pavel, nr. 53, în fața fostei fabrici Ciserom. Sună la recepția clinicii pentru a obține mai multe informații și programează-te acum – 0746124440.
Evaluarea psihologică pentru școala de șoferi este primul pas spre o conduită responsabilă în trafic.
La Clinimar Sebeș, testările sunt realizate de psihologi cu experiență, atestați de Colegiul Psihologilor din România și Ministerul Transporturilor.
Prin profesionalism, confidențialitate și empatie, Clinimar Sebeș oferă un serviciu complet, rapid și sigur – pentru că siguranța în trafic începe cu echilibrul fiecărui șofer.

Întârzierea vorbirii la copii reprezintă unul din motivele pentru care părinții se îndreaptă către logoped. Unii o fac din timp și sunt aceia care trec peste vorbele din popor “al nostru e mai leneș”, “seamănă cu tatăl sau” sau “ și eu am vorbit dupa 3 ani”. De cele mai multe ori, copilul nu articulează, nu pronunță inteligibil, dar e evident că înțelege, empatizează și interacționează cu cei din jur.
Când ar trebui să ne îngrijorăm?
- dacă copilul nu spune niciun cuvânt cu sens sau nu cere nimic verbal, deși se apropie de vârsta de 1 an
- dacă copilul nu face contact vizual atunci când i se vorbește
- dacă copilul nu îndeplinește sarcini ușoare, spre exemplu a aduce un obiect la cerere, a arăta un obiect la cerere
- dacă copilul are deja 1 an și jumătate și nu folosește onomatopee cu sens și în context (“au!” când îl doare burtica/ piciorul/etc)
- dacă copilul nu folosește propoziții simple pentru a cere ceva, deși are deja 2 ani și jumătate (ex: mama papa, mama apa)
- dacă atunci când este întrebat copilul repetă întrebarea în locul răspunsului
- în jurul vârstei de 3 ani și jumătate, 4 ani, dacă copilul are sunete pe care nu reușește să le emită, sau le emite în mod eronat (ex: la emiterea sonantelor pune limba între dinți- pelticism, spune L în loc de R, etc)
- dacă, deja intrat în școală, 7, 8 ani și copilul prezintă dificultăți în exprimare, în recunoașterea literelor sau a cifrelor

Ce facem? sau recomandări pentru părinți
Se spune că încă din burtică copilul aude și simte tot ceea ce aude și simte mama. Și este adevărat. Însă, acest lucru trebuie dezvoltat pe măsură ce copilul crește. Îi citim povești încă din primele luni, îi arătăm culori, obiecte, îi punem muzică, îl stimulăm din toate punctele de vedere. Și asta înseamnă pe de o parte că stăm în preajma lui aproape tot timpul. Stimularea cognitivă nu se oprește atunci când mama se întoarce la serviciu. E foarte important pentru copil să înceapă să socializeze, iar asta se poate face în creșe sau centre de tip after school pentru copii mici. Recomand părinților care îmi trec pragul cabinetului să facă asta în detrimentul bonelor sau a bunicilor pentru că fiind printre copii, mai mari sau mai mici, copilul va fi stimulat să vorbească și să se descurce.
Atunci când observați că ceva nu este în regulă cu exprimarea copilului, fie că e vorba de sunete, de emitere, de expresivitate, e bine să consultați un logoped. Acesta vă va zice cu siguranță dacă e nevoie de terapie sau de investigații mai amănunțite sau e normal ce se întâmplă și vă oferă sfaturi de cum ar trebui să procedați. Expresiile de genul “și eu am vorbit târziu” sau “așa e el mai leneș” ar trebui să nu fie un reper în evaluarea noastră, a părinților. Cu cât mergem mai repede către specialiști, cu atât orice dificultate se remediază mai repede și mai eficient.
Evitați statul în fața ecranelor! dacă din diverse motive, îi dați copilului acces la ecrane, ar fi bine ca asta să nu depășească 30 de minute în cazul copiilor mici și o oră în cazul celor mai mari, pe zi. De asemenea, evitați să lăsați televizorul să meargă pe fundal în timp ce copilul se joacă sau ia masa. Suntem într-o eră în care avem nevoie de orice device, însă sănătatea copiilor noștri este mai presus. Cu cât ne ajută mai mult tehnologia, cu atât ne “strică” mai mult. Și noi și copiii noștri suntem prinși în tot ceea ce înseamnă device tehnologic (muzică, culori, mișcare, jocuri, strategie,etc), însă dacă noi, ca și adulți reușim să ne reintegrăm în lumea reală de îndată ce am închis telefonul, copiii nu au încă această capacitate. Ne vedem astfel în fața unor copii care nu știu să comunice cu lumea reală, nu știu să întrețină relații sănătoase cu cei din jur, nu știu să se bucure de jocurile copilăriei, nu știu să se exprime.
Antrenați-i în activități casnice alături de dumneavoastră și creați-le responsabilități pe măsura posibilităților lor (de la strânsul jucăriilor, spălatul mâinilor, al dinților, întinsul rufelor, hrănirea animalelor de companie, pregătitul mesei). Vorbiți în timpul acesta și transformați-l în partenerul dumneavoastră de conversație.
Sunt foarte multe metode prin care puteți iniția conversații cu copiii sau puteți să îi stimulați să vorbească. Cel mai important este ca să aveți încredere și să continuați, chiar dacă vi se pare imposibil de greu. Lucrul cu fiecare copil este particular, așa că ce i se potrivește copilului vecinului nu e întotdeauna potrivit și pentru copilul meu, iar aici intervine rolul părintelui care caută să găsească metoda potrivită.
Carmen (Pauleti) Sicoe – Logoped la Clinimar Sebeș
Vacanța este momentul pe care îl așteptăm cu toții, părinți și copii. Călatorind cu copilul nostru este emoționant și plin de satisfacții, este momentul când construim noi amintiri, consolidăm relația părinte-copil, ne jucăm, alergăm, înotăm și facem toate lucrurile pe care de multe ori le neglijăm din cauza programului încărcat de zi cu zi.
Cu toții așteptăm primăvara, soarele și vremea frumoasă. Din păcate, pentru unele persoane vine cu neplăcutele alergii de sezon. De multe ori alergiile sunt confundate cu răceli. Dacă simptomele persistă este posibil să suferiți de rinită alergică. Există trei tipuri de alergeni și multe tratamente.





